Ugrás a tartalomra

Újpesti vasúti híd

Ády küldte be August 28, 2011 időpontban
Hely/kategóriák
Létrehozás
1896
Létrehozás intervallum
- 1955

Az újpesti vasúti híd (hivatalos nevén Északi összekötő vasúti híd) meglehetősen hányatott sorsú műtárgy volt. Eredeti, 1896-os építésű szerkezetéből a második világháború utánra jóformán csak a pillérek maradtak meg, mert kiemelt célpont lévén 1944-ben folyamatosan bombázták.

A háború után meglehetősen vontatottan haladt az újjáépítése. Lassacskán azért kiemelték a roncsokat, helyreállították a lerobbantott hídfőket és mederpilléreket, ám a Dunába taszított felszerkezet teljesen használhatatlanná vált. Így a még utolsó épen maradt szegmensét is lebontották, és egy Sió-hidat emeltek belőle Simontornyánál. Az acélszerkezet pótlására végül szükségmegoldás született: nem gyártottak újat, hanem a Déli összekötő vasúti híd felújítása során szükségtelenné vált, valamint a hadsereg raktáraiban tartalékot "K" rendszerű hídelemekből rakták össze, akár egy legót. A szerelőket a legnagyobb munka közepette lepte meg a Duna 1954. évi nagy áradása. Végül 1955 májusában indult meg rajta ismét a vasúti forgalom. F: origo.hu

Cím

IV. kerület 2
Magyarország

Hosszúsági és széleségi fokok